Franczyza pomysłem na biznes – otwórz z nami swój Park Trampolin

Myślisz o założeniu własnego biznesu? W takim przypadku musisz zadbać o organizację miejsca, w którym będziesz działał, a także sposobu dystrybucji czy dotarcia do klienta, czyli o marketing. Do tego dochodzą opłaty związane z uruchomieniem biznesu, no i na koniec know-how, które powinieneś już mieć. Robiąc to samodzielnie, wiele ryzykujesz. Ale istnieje bezpieczniejszy sposób na prowadzenie własnej działalności. Dlaczego tym najlepszym sposobem jest tzw. franchising i to właśnie w branży „fun fitness”?
 

Czy wiesz, czym tak naprawdę jest franczyza?

Termin znany i często używany, przewijający się w mediach czy artykułach branżowych, ale nie zawsze, nawet zaczynając działać na danym rynku, wiesz, czym jest franczyza albo franchising w Polsce. Najprościej mówiąc, jest to taki model biznesowy, który umożliwia działanie pod szyldem oraz zgodnie z koncepcją podmiotu udzielającego na podstawie umowy franczyzowej. Gdy zdecydujesz się na tego rodzaju współpracę, będziesz podmiotem niezależnym gospodarczo, organizacyjnie i prawnie, ale z prawem do korzystania z know-how oraz metod prowadzenia działalności w danym zakresie rynkowym.

Tego rodzaju sposób prowadzenia biznesu pozwala na wykorzystanie bazy, jaką daje osoba posiadająca know-how i przy jego wsparciu dalsze prowadzenie własnej części działalności. Oznacza to, że miejsca objęte systemem franchisingowym będą spójnie co do logotypu czy grafiki stosowanej w obrębie działalności, ale sposób ich prowadzenia będzie indywidualny, choć musi być zgodny z podpisaną umową między stronami.
 

Na czym polega system franchisingowy?

W skrócie chcesz zacząć działać w zakresie prowadzenia danego biznesu, na przykład w przypadku branży „fun fitness” chcesz prowadzić własny park z trampolinami i dawać ludziom radość. Możesz samodzielnie stworzyć markę, przygotować know-how, wynająć miejsce, przystosować je do działalności i zadbać o promocję i każdy dzień działania. Wówczas ponosisz wielkie ryzyko i musisz stanąć do rywalizacji konkurencyjnej.

Jednak możesz także zdecydować się na najlepszą franczyzę, czyli na czerpanie z gotowej marki gotowego parku trampolin. Wówczas jako franczyzobiorca otrzymujesz wiedzę, w jaki sposób zorganizować dane miejsce, jak wykupić halę, jaka powinna być i w jaki sposób ją wyposażyć. Otrzymujesz szerokie wsparcie w zakresie technicznym, ale i organizacyjnym i samego prowadzenia biznesu, a także – co w sumie najważniejsze – w zakresie marketingowym, dzięki czemu nie startujesz od zera, a zaczynasz z pułapu rozpoznawalnej marki, jaką jest dana firma oraz logo jej działalności.
 

Rodzaje franczyzy, czyli dlaczego trzeba zwracać uwagę na każdy szczegół

Wiele firm działa w systemie franchisingu w Polsce, ale nie każdy wie, że franczyzodawcy nie zawsze przekazują szerokie wsparcie w zakresie technicznym czy organizacyjnym. Wszystko zależy od tego, jak skonstruowana jest umowa. Część specjalistów mówi nawet o rodzajach tego sposobu prowadzenia biznesu, choć jest to termin nieco na wyrost.
Najłatwiej jest przejrzeć katalog franczyz, by mieć pewność co do rzetelności osoby, z którą wchodzi się w taki związek biznesowy. Należy pamiętać, że w przypadku czerpania z czyjegoś doświadczenia nie możemy mówić o zerowym wkładzie własnym. Jeśli zobaczysz coś takiego jak franczyza bez wkładu własnego, to wiedz, że za tego rodzaju umową może kryć się coś nieuczciwego. Na logikę nikt nie chce umożliwiać innym osobom bogacenia się i korzystania z własnej ciężkiej pracy za darmo. Obowiązki strony dającej w takiej umowie są bardzo szerokie i nie ma możliwości, by biorącego wiedzę, logo czy pozycję na rynku to nic nie kosztowało. Zwracaj na to uwagę.
 

Wady oferty współpracy franchisingowej, czyli na co musisz uważać

Tak naprawdę trudno jest znaleźć wiele minusów dobrze skonstruowanej i uczciwie wykonanej umowy, ponieważ franchising sam w sobie niesie korzyści zarówno dla biorącego, jak i dla tego, kto daje logo i wiedzę. Najważniejsze wady i zalety franczyzy trzeba jednak znać, a te pierwsze to przede wszystkim:
  • Stała kontrola ze strony franczyzodawcy, a więc monitorowanie, czy przestrzegasz umowy zawartej w dokumentach podpisanych przez strony. Jest to jednak naturalne i przy normalnym prowadzeniu biznesu nie powinno być problemem.
  • Brak własnego znaku towarowego, spójna, ale nieosobista wizja na rozwój całej sieci firmy, pod której brandem rozwijają się dane punkty usługowe.
  • Koszty, które jednak są także generowane, gdy nie inwestujesz we współpracę, a samodzielnie otwierasz biznes, co oznacza, że wydatki nie są największym problemem i nie są tak wysokie, jak w przypadku samodzielnego prowadzenia firmy.
  • Umowa jest czasowa, więc po jej wygaśnięciu możesz zostać z niczym, jednak decydując się na wsparcie Polskiej Organizacji Franczyzobiorców, powinno być wszystko w porządku, a przy tym masz możliwość renegocjacji warunków.
  • Jeśli niedostatecznie dobrze wybierzesz partnera, możesz nie rozwinąć się tak dobrze, jak to możliwe, ale dotyczy to raczej branży z dużą konkurencją oraz niepewnym brandem na rynku.
 

Czy franchising w Polsce ma same zalety? Sprawdź to!

Analizując wady i zalety franczyzy, nie można zapominać o tym, że najważniejsza jest firma, z którą współpracujesz. To właśnie jej sprawdzenie powinno być najważniejszym punktem, na który postawisz. Wówczas wymienione niżej zalety z pewnością staną się Twoim udziałem.
  • Łatwy start w biznesie, czyli nie zaczynasz od zera, a jako franczyzobiorca korzystasz z pozycji rynkowej i możliwości marketingowych firmy, z którą podpisałeś umowę. Im lepsza jej pozycja i większa rozpoznawalność wśród klientów z danej branży, tym łatwiejszy start.
  • Wsparcie w prowadzeniu biznesu, które zwykle oferują dobre firmy franchisingowe. To sprawia, że umowa umożliwia Ci nie tylko czerpanie z wiedzy, ale także rozwiązań biznesowych oraz podpatrywanie, w jaki sposób można się rozwijać, by osiągnąć sukces.
  • Mniejsze ryzyko bankructwa, które jest zabezpieczone dobrą marką franczyzodawcy. W ten sposób możesz dużo prościej skupić się na działaniach tu i teraz i nie martwić się pieniędzmi uciekającymi w czasie walki o klienta na zupełnie nieznanym rynku.
  • Niepotrzebny budżet reklamowy możesz przeznaczyć na coś innego, gdyż marka i logo są promowane przez firmę stojącą nad Tobą, co sprawia, że nie ma problemu z rozpoznawalnością Twojego biznesu, a co więcej, na mocy umowy firma dająca franczyzę jest zobowiązana dać Ci wsparcie także w zakresie marketingowym.
 

Czy łatwo zostać franczyzobiorcą?

Jeśli chcesz skorzystać z franchisingu w Polsce i zacząć działalność w takim systemie, nie masz lepszego miejsca jak targi franczyzy. Tam znajdziesz setki różnych ofert, dzięki którym nie tylko wyodrębnisz te, które Cię zainteresują lub będą ważne dla Twojego pomysłu na biznes, ale także dowiesz się, które firmy są godne zaufania i opłaca się z nimi współpracować.

Pamiętaj, że są różne branże, dlatego warto przeanalizować decyzję o takim rozpoczęciu działalności gospodarczej, a to oznacza, że bardzo pomocny będzie katalog franczyz, gdzie możesz odkryć, które z firm są gotowe na współpracę, jakie współprace się opłacają oraz w których branżach obecnie możesz zacząć działać.

Pamiętaj także, że zostanie franczyzobiorcą, nie jest trudne. Po wyborze rynku, branży i szczegółowej firmy musisz się z nią skontaktować. Tam na pewno trafisz na odpowiednich doradców, którzy pomogą Ci przeanalizować wszelkie dokumenty i warunki podjęcia współpracy i doradzą, jaka opcja będzie dla Ciebie najlepsza.
 

Czy umowa franczyzowa się opłaca?

Trudno odpowiedzieć na takie pytanie na sucho, ale wiele współpracy opartych na tym modelu między odpowiednimi podmiotami osiągnęło wielki sukces. Zresztą, zawsze możesz zobaczyć, jak wiele osobnych biznesów już jest prowadzonych. W ten sposób przeanalizujesz, przynajmniej wstępnie, ryzyko. Pomóc w podjęciu decyzji może także Polska Organizacja Franczyzobiorców, gdzie znajdziesz dane na temat opłacalności konkretnego biznesu.

Pamiętaj, że franczyza ma naprawdę wiele plusów i skupia się na wykorzystaniu tego, co już na rynku zaistniało. Jeśli dodatkowo jest to rynek mało eksplorowany, np. „fun fitness”, to masz dużo większe możliwości powodzenia. Trzeba pamiętać, że w przypadku tego rodzaju biznesu nie istnieje pojęcie franczyzy bez wkładu własnego, dlatego zawsze musisz mieć pieniądze do zainwestowania, by móc pomnażać je przy wykorzystaniu know-how kogoś, kto już na rynku czy w swojej branży znaczy wiele.
 

Nasza oferta franczyzy, czyli jak założyć swój Park Trampolin

Pamiętaj, że w przypadku najlepszej franczyzy od Jump World masz za sobą potężną markę rozpoznawalną w całym kraju i będącą największą siecią tego typu. To sprawia, że czerpiesz z pomocy stabilnej firmy. Co więcej, nie musisz wiedzieć, jak wybudować park. Oferujemy wszelkie wsparcie, nie tylko w zakresie marketingu czy wiedzy z podręcznika operacyjnego, ale także wsparcie typowo techniczne, czyli pełne wyposażenie hali.

Byliśmy obecni na targach franczyzy, więc możesz dokładnie sprawdzić naszą ofertę i dowiedzieć się, jak wiele parków już działa z naszego ramienia. To opłacalny biznes, w którym kwoty, którymi się rozliczamy, są bardzo jasno. Pamiętaj, że będąc naszym franczyzobiorcą, możesz skorzystać z zysków już w pierwszych miesiącach, a stopa zwrotu zainwestowanych środków jest naprawdę na wysokim poziomie. Nie musisz jednak nam wierzyć na słowo – wszystko znajdziesz w odpowiednich opracowaniach.
 

Chcesz założyć własny biznes, pomyśl o franczyzie na start

Franchising w Polsce stale się rozwija, co sprawa, że ofert związanych z rozwijaniem swojego biznesu pod gotową marką jest coraz więcej. Trzeba jednak pamiętać, że tylko przemyślane inwestycje gwarantują zwrot i zysk. Bezpieczne rozpoczęcie działalności z naszą ofertą współpracy franchisingowej będzie dla Ciebie świetnym pomysłem na wejście w biznes i dawanie ludziom radości poprzez „fun fitness”. Pamiętaj, że najlepsza franczyza to taka, która umożliwia nie tylko zarobki, ale także realizację siebie i dawanie ludziom przyjemności. Właśnie to osiągniesz, otwierając swój własny Park Trampolin z Jump World. Sięgnij po naszą ofertę już teraz!


« powrót